Promenaden

Är nu hemma efter en timmes promenad som slutade i kalabalik!!

Fullt utrustad med ullunderställ, vinterjacka och mössa samt jacka på voffsingen så begav vi oss ut mot Frognerparken. När vi kommit över vägen möter vi våran granne som har 2 STOOOORA hundar, en dobberman och en bulldogg tror jag att det är. Jag blir juh livrädd så fort jag ser dem men Shira bryr sig inte så mycket... Shira sprang i alla fall på i bra fart och jag släppte henne en sväng i parken. Då hon inte hade nån speciell lust att lyssna på mig och gärna sprang en bra bit framför så satte jag på henne kopplet igen. Vi mötte såklart ett gäng hundar, det gör man alltid i parken. Vi hälsade på några och ignorerade några andra.


Redo för promenix!


Suddig Shira!

Sista vägövergången innan vi kommer till vårat hus är lite omständig. Det finns ingen trottoarkant där för det är en gångväg som går ihop med vägen, riktigt konstigt men så kan det vara här i Norge. Shira stannar alltid vid trottoarkanten när vi ska gå över en väg men här blir hon alltid förvirrad. Så jag koncentrerar mig extra noga på henne och vägen, jag ska precis saga "stanna" när jag RAMLAR!! Årets första vurpa, men det värsta är att när jag faller på ändan så tappar jag kopplet. Det är ett flexiband, alltså ett rullband, så när jag tappar det så börjar det att rullas in. Shira blir livrädd och skenar iväg. Jag skriiiker "STAAAANNNA SHIRA!!", men hon springer som en galning över vägen. Jag flyger upp efter henne, det kommer en bil men hon är framme vid ingången till gården vid vårat hus redan. Chauffören i bilen stannar ändå så jag springer efter lillfröken som sprungit till en av våra grannar som står vid en bil. "Ursäkta" mummlar jag till våran förvånade, unga manliga granne. Jag tar av Shira kopplet och vi går mot dörren, tror ni inte att grannen självklart bor i våran port! SUCK!!

Rädsla och pinsamhet, räckte det inte med en av dem?!


Nu sitter jag i soffan med Shiris i knät, hon har fått ett ben som hon gömt nånstans och jag käkade tomatsoppa. Både hon och jag är lugna nu men hjälp vilket avslut på promenden!!


Tomatsoppa med keso, skinka och oregano (fejkpizza)
och knäcke med ost och gurka!

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej! Vad roligt att du läser min blogg, såg att du beger dig mot svensk mark igen, vore kul att hälsa på dig innan dess :). Kan du förstå att vi hade ett sådant kylskåp i lägenheten där vi bodde, men övergav de? ojojoj...

Kram

2012-01-30 @ 18:02:33
Postat av: Madde

Sälvklart ska du komma och hälsa på mig!! =)

Ja, men det kylskåper var juh supergammalt och skulle säkert dra alldeles för mycket ström. Ska man ha ett sånt måste man nog ha en nygjord modell. Men nog var det snyggt allt!! =)

Kram!

2012-01-30 @ 21:22:29
URL: http://bangboom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0