Bollar och fluff

Gottesugen...

Då var det dags för en ny variant av proteinbollar igen då, chokladproteinbollar! Jag avnjöt några av dessa tillsammans med en kopp med jordgubbsfluff, det smakar verkligen godis och stillar mitt sockersug. Den här varianten av bollarna innehåller visserligen lite mörk choklad men det är många gånger bättre än att trycka i sig smågodis eller mjölkchoklad.


Idag såg receptet ut såhär:
En förpackning kikärter
30 g proteinpulver (choklad och kokossmak)
3 msk jordnötssmör
1 msk kakao
1 msk stevia (kan gott uteslutas!)
1 msk kaffe
3 rutor 86% choklad
Kokos

Nästa gång tänker jag inte använda nått sötningsmedel, jag tycker bollarna är goda ändå!

Skölj kikärtorna noga och mixa sedan ihop alla ingredienser utom chokladen och kokosen i en mixer. Rulla degen till bollar, det är lättare om man blöter händerna först (kladdig deg). Smält chokladen i vattenbad och rulla bollarna först i chokladen sen i kokos. In i frysen i 30 minuter sen så är det bara att mumsa på! Bollarna kan ätas både kylskåpskalla och frysna. 





Kommentarer
Postat av: Jennie

Vad gott det lät! Vart köper du proteinpulvret?

Svar: Jag köper det på bodystore.com, http://www.bodystore.com/3/sv/artiklar/whey-protein-professional
Madde

2012-06-25 @ 20:51:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0