m&b

Idag i Gävle blev det lunch på restaurangen Mingel och Bar.

Jag kan verkligen rekommendera dem. Otroligt trevlig och serviceinriktiad personal som skämtar och pratar med en. Supergod mat som inte kostar multum har dem plus en fin lokal. 

Idag beställde vi sweetchilikyckling med klyftpotatis och tzatsiki. När vi beställde sa jag att jag inte ville ha nån potatis utan sallad istället. Killen som tog emot beställningen pekade bakom mig, där salladsbuffén är, och sa att jag fick ta huuur mycket sallad jag ville. 

När våran mat kom in så vart jag överlycklig, se bara på det här:


Min mat


Mammas mat

På min tallrik var det upplagd massor med sallad, och även sånt som inte fanns på salladsbuffén som t.ex. de stora gurkbitarna och långa paprikastrimlorna. Jag kände mig så speciell, bara för att dem hade skurit upp "lite grönt" åt mig. PLUS I KANTEN!!


Fina mamma tog ett glas rosé

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0