Ostkaka

Under tiden jag kikar på Sverige-Serbien så smaskar jag på en stor bit ostkaka.


Ostkaka med jordgubbsgrädde

Jordgubbsgrädden är helt enkelt bara vispad grädde med jordgubbar i. Blanda i halvfrusna jordgubbar när grädden är färdigvispad och kör några varv till. Jag hade även i vaniljpulver idag.

Ostkakan blev lite vattnig i botten, min keso skulle nog ha runnit av lite till. Jag undrar också hur det hade blivit om jag tillsatt ½ dl mandelmjöl, eller lite pofiber och/eller fiberhusk.


Detta behövs (jag bytte mandlarna mot mandelspån)


Låt 125g keso rinna av


Häll i 1 msk stevia i 1½dl grädde


Vispa ganska hårt


Knäck i 2 ägg, ½ dl mandelspån och keson, rör ihop (inte vispa)


Häll över blandningen i en ugnsfast form, grädda 30 minuter på 200 grader


Färdigt! Det här receptet räcker till 2 personer.

Kommentarer
Postat av: Lina

MUMMA va det där såg gott ut!Det där måste jag med testa!!...Vart köper man Stevia?....häslokost? Kostar ungefär?

2012-06-05 @ 21:27:22
URL: http://lijna.blogg.se/
Postat av: Madde

Stevia finns i matbutikerna eller på hälsokosten. Ica har ett som heter stevia strö, det tycker jag är bäst

2012-06-05 @ 22:22:50
URL: http://bangboom.blogg.se/
Postat av: mamma



Såg väldigt gott ut, synd att jag och pappa åt rabarberpaj före din tillagning av denna rätt.........Du är så händig på att fixa till goda rätter!

2012-06-06 @ 07:55:50
Postat av: mamma



Såg väldigt gott ut, synd att jag och pappa åt rabarberpaj före din tillagning av denna rätt.........Du är så händig på att fixa till goda rätter!

2012-06-06 @ 07:57:23
Postat av: Lina

ok tusen tack =) Måste testa!

2012-06-06 @ 09:27:53
URL: http://lijna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0