Roots before branches

Nästa vecka sker något stort i mitt liv.

Jag väntar på ett mail som kommer förändra mitt liv, vad som än står i det...

Endera så kommer det meddela att jag kommit in på utbildningen jag sökt, något jag tror och hoppas kommer ske. Då är det bara att börja leta efter en lägenhet och flytta för att förbereda inför två års pluggande. Jag som inte suttit i skolbänken på 8 år, det är en skräckblandad förtjusning, men det känns spännande.

Om det nu skulle vara så att jag inte kommer in så måste jag ändå göra en helvändning. Då är det bara att börja söka jobb och se till att få en inkomst och ett liv igen. Det alternativet är absolut inget som skrämmer mig, men jag vill verkligen komma in på skolan. 

Nästa vecka slutar mitt "fritidsstuderande". Endera kommer jag bli student eller arbetssökande.


I sången nedanför sjunger dem om att man måste ha rötter före grenar, att man måste veta vem man är innan man kan veta vem man vill bli. Man måste våga ta chanser för att hitta sig själv, att lära sig vara stark och ha fötterna på jorden. 

Jag känner mig väldigt träffad av texten. Jag har varit ute på äventur och utmaningar, jag har varit med om jobbiga, ledsamma och svåra tider. Jag har vistats utanför min komfortzon, jag har förändrats och lärt mig mer om mig själv, vem jag är och vem jag inte vill vara. Jag har växt och blivit starkare, säkrare, stabilare och både självkänsla och självförtroende har blivit bättre. Jag har aldrig kännt mig så redo för vad framtiden har att erbjuda som nu.

Mina rötter är där dem ska vara, nu är det dags att börja spara ut grenar!


Kommentarer
Postat av: mamma



Stark och moget skrivit av dej min dotter, livet har inte alltid varit snäll emot dig..men man får också mycket styrka och livserfarenhet av livets olika skeden...nu gör du alldeles rätt du vet vad du står har viljan,kreativiteten och klara mål för din framtid! Önskar dig som vanlig all all lycka på vägen...finns alltid för dig!

2012-06-08 @ 07:14:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0