Shopping

Gårdagen bestod mest utav shopping...

Jag anlände strax efter 11, låste in mitt bagage på centralen och begav mig ut i Stockholm. Det var så skönt att strosa runt helt själv, man kan gå dit man vill, ingen stress i provrummet osv. Jag hittade inte så jättemycket men det var inte planen heller. Ett par shorts, en ny tröja, strumpbyxor och nya solglasögon fick följa med mig hem. 


Provrum är perfekta för att styla håret bak! ;)


Jag älskar min korta jeansjacka

Efter några timmar på stan så tröttnade jag och satte mig ner för att dricka en kopp kaffe. Jag lyxade till det och beställde in en dubbel americano som jag skulle njuta av. Synd bara att hon som gjorde den inte kunde och den smakade inte nå vidare.

När man lagar en americano så häller man först i lite hett vatten, sen kör man i espressoshoten och sedan frågar man om kunden vill ha mer vatten i. Man kan ha i allt vatten sist men kaffen blir snyggare om man tar vattnet först. 

"Baristan" som gjorde min började med den dubbla shoten, sen lät hon bara vattnet fortsätta rinna igenom den redan gjorda shoten (sumpen) tills den fyllts upp. Det tog lååång tid och smakade som sagt inte så bra... Sen att deras shotar rann alldeles för länge uppmärksammade jag såklart också. Jag borde väl ha sagt ifrån men jag är så dålig på att göra det... 

Americano?

10 över fem mötte jag upp Cissi och Paul vid Arlanda expresståget. De kom precie hem från Oslo, lite komiskt eftersom jag ska dit om några dagar när jag är färdig här.

Kommentarer
Postat av: Sara

Skiiitsnygg jacka !!!

2012-06-10 @ 16:13:56
URL: http://saramariatherese.devote.se
Postat av: Lina

Men HAALÅÅ d e ju en helt nya Madde!! Fan va bra jobbat vännen!! Du e grym! =D..för övrigt sjukt fin jacka!!

2012-06-12 @ 20:41:17
URL: http://lijna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0