Wannabe glass

Lite småbakis som man är idag så blev jag akutsugen på nått gott!

Jag vill juh inte trycka i mig massa onödigt socker men åh vad gott det hade varit med lite choklad, eller glass... Vilken tur jag hade som hittade det här receptet på Olga Rönnbergs blogg, man kan äta röran som den är eller stoppa in den i frysen och låtsas att det är glass... ;)



Du behöver:
1,5 dl Grekisk yoghurt
1 skopa proteinpulver (jag tog choklaaaaad)
1 msk jordnötssmör
lite vatten
ev lite stevia

Gör såhär:
Blanda ihop allt och ät, alternativt stoppa in i frysen en stund. Efter 30 min i frysen rörde jag om lite och en kvart senare kunde jag inte hålla mig längre. Jag tror den blir ännu mer glassig om den får stå i frysen 60-90 minuter och att man rör runt i den ca en gång i halvtimmen.


Jag toppade med kokos

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0