Änglamakerskan

Jag älskar Camilla Läckberg!

Påsken 1974 försvinner en familj spårlöst från öv Valö utanför Fjällbacka. En fin påsklunch är uppdukad i matsalen, men alla utom den ettåriga dottern Ebba är borta.
Många år senare återvänder Ebba till ön och den gamla barnkoloni där hennes pappa med hård hand drev en internatskola. Hon och hennes make har förlorat sin lille son, och i ett försök att övervinna sorgen har de bestämt sig för att rusta upp huset och öppna ett bed and breakfast.
Men knappt har de hunnit börja förrän de blir utsatta för ett mordbrandförsök. Och när de bryter upp matsalsgolvet hittar de intorkat blod under plankorna. Det tycks som om ondskan i det förflutna har hunnit ifatt dem. Under utredningen av branden börjar Patrik Hedström och hans kollegor att gräva i det gamla fallet. Kan gåtan få en lösning nu?




Som sagt så älskar jag Läckberg, eller i alla fall hennes böcker. Det är alltid med skräckblandad förtjusning som jag börjar läsa en av dem, jag vet nämligen att jag kommer vara okontaktbar i en par dagar framöver. Så var det även denna gång, hon skriver så sinnessjukt spännande och bra så man vill aldrig lägga ifrån sig boken. När ögonlocken börjar falla ihop sent på natten så vill man egentligen bara kliva upp ur sängen och tömma en kanna kaffe så man kan fortsätta. ;) Den här boken är en av hennes bästa, jag tycker fortfarande att Tyskungen är snäppet bättre men på en god andraplats hamnar den!


BETYG:

B B B B B

Lätt 5 av 5!!

Kommentarer
Postat av: Sara

Åh, den måste läsas!!



Hur länge blir du hemma i Ljusdal ? :)

2012-05-05 @ 17:46:11
URL: http://saramariatherese.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0