Antagningsprovet

Det gick väldigt bra idag!

Den första utmaningen var att hitta dit. Jag hatar att stressa så även fast det bara är ca 3 km dit så åkte jag redan klockan halv 9. Jag hittade på första försöket och kände mig riktigt stolt. Att hitta parkering däremot var lite klurigt eftersom det var vägarbeten där som gjorde att man blev lite stressad. Jag hittade i alla fall en ficka att ställa bilen på och när jag kollade på klockan så var den bara 08:40. Det var inga problem att hitta vart man skulle och alldeles i ingången så mötte jag både en till tjej plus en av lärarna, Peter. 

Vi fick sätta oss och Peter och hans kollega Kristina presenterade sig för oss och gick igenom vad som förmiddagen skulle bjuda på. 

Vi var 4 tjejer och vi fick starta med att para ihop oss 2 och 2 och "intervjua" och måla porträtt av varandra. Sen skulle vi presentera varandra för Peter, Kristina och de andra deltagarna. Vi var alltså 4 tjejer i åldrarna 23-39 som var där idag. Två av de andra var från Sundsvall och en var från Örnsköldsvik. 

Vi fick fortsätta med en annan övning, nya par. Där fick vi en massa lappar där det stog egenskaper på som vi skulle sortera som "Inte så viktig" "Viktig" och "Mycket viktig". När vi gjort det fick vi välja ut 10 stycken från "Mycket viktigt". Sen fick vi ta våra 10 plus de andras 10 och lägga ihop dem. Sen skulle vi fördela 3-5 stycken på olika situationer. Det var inget rätt eller fel här utan bara sammarbete.

Sist så gick vi igenom lite mer om kurserna och hur utbildningen är upplagd. Det verkar skitkul!! 


Vecka 24 så kommer vi får reda på om man kommit in eller hamnat på reservlistan. Jag tror inte att det är några större problem för mig att komma in. Så som det ser ut nu så ska jag börja plugga den 20 augusti!! =)

Kommentarer
Postat av: mamma



Intressant som bara den verkar denna utbildning.den kommer att passa dej!

2012-05-24 @ 19:37:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0