Aubergine

Aubergine med köttfärsröra lagar jag ganska ofta.

De dagar då man inte vet vad man ska ha till middag så är det perfekt. Lätt, relativt fort, sundt och GI-vänligt, vad mer kan man kräva?


Aubergine med köttfärsröra, serverad med en sallad


Skär några djupa snitt, salta peppra och häll över olivolja sen 20 min i ugnen 200 grader


Stek en halv lök och en vitlöksklyfta


Bryn ca 200g köttfärs


Tillsätt löken, tomater och champinjoner (ellar vad man nu vill ha i sin köttfärs)


Vi hade inga krossade tomater så det fick bli tomatpuré idag


Fördela färsen och riv ost över auberginerna, gratinera 15 min till


KLART!!

Kommentarer
Postat av: marwa

vilket bra tips!

det där ska jag laga ikväll, fast vego-versionen :P

(sojafärs istället för kött)

2012-05-22 @ 15:24:22
URL: http://deadpassive.blogspot.com
Postat av: Madde

Svar: Det är verkligen riktigt gott så det tycker jag absolut att du ska göra! =)

2012-05-22 @ 20:06:32
URL: http://bangboom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0