Dagens matintag

Dagens matintag är riktigt skittråkigt!

Jag har inte haft någon större matlust alls idag och jag har haft noll inspiration till vad jag ska stoppa i munnen. Varken mamma eller pappa är några lunchätande människor så den får jag i stort sett alltid ordna själv. När pappa ville ha stuvade makaroner och korv till middag idag så avsa jag mig även den. I stället slängde jag ihop en pannkakssmet på 2 ägg, 50g sojamjöl och 1 dl vatten. I orginalreceptet användes även lite stevia men den har gömt sig nånstans i någon av alla mina flyttkartonger så jag fick klara mig utan. Till det blev det en skyr blåbär och en banan. Jag blev mätt och det smakade gott även om jag tror det skulle bli ännu bättre om jag hade tinat lite hallon och/eller blåbär till. 

Till mellanmål provade jag mitt nya proteinpulver med choklad och kokossmak, jag blandade ner 1 skopa i en lättkesella och vispade ihop. Sen tillsatte jag massor med hallon och rostade kokoschips. Gott och proteinrikt!


Frukostsmoothin, grapen fick inte vara med på bild idag...


Lunchen bestod av 2 flatbröd med ett ägg respektive kalkon/paprika på,
till det mandelmjölk med Superfood Mix Chocolate Love


Middagen var som sagt sojapannkakor med blåbärsskyr och banan



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0