Hallon- och lakritsglass

Jag hittade det här receptet på Annika Sjöös blogg och ikväll prövade jag det.

Jag tycker det är superbra att ha några goda och nyttiga desserter/mellanmål på lager. Jag älskar lakrits och idag var jag in på hälsokosten för att köpa lakritspulver. Äntligen kunde jag laga detta!

Den här glassen är inte söt, den smakar mycket lakrits, vilket jag gillar. Vill man ha den sötare så kan man ha i lite stevia eller kanske en par kapsyler fun light. Det ska också prövas i framtiden! =)


Lakritspulver från lakritsfabriken

Du behöver:
1 burk kesella
3 dl hallon
5 tsk lakritspulver

Gör såhär:
Mixa ihop till en smet och ställ in i frysen i 30-60 minuter.
Om man vill ha en smet som ser bättre ut kan man mixa bara hallonen och sedan röra ihop resten.


Ingredienser


Smet


GLASS!!!


Kommentarer
Postat av: Jenny

!!!Så fort som jag har köpt lakritspulver igen så ska jag verkligen prova på detta recept! MUMS vad gott:D

2012-06-01 @ 12:37:19
URL: http://sotawesslan.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Men så gott det såg ut :) Jag har köpt lakritspulver just för att jag ska göra glass av det men har inte hunnit med än men nu ska jag absolut testa :)

2012-06-02 @ 10:25:25
URL: http://jntan.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0