Lax med ädelosttäcke

Dagens middag blev alltså lax.

Pernilla är, till skillnad från mig, inget fan av fisk. Jag skulle kunna leva på fisk men när vi lagar mat tillsammans så får jag rätta mig lite efter henne också... ;) MEN hon gillar lax med ädelosttäcke, så idag lagade vi det. Det här är ett sånt där busenkelt, snabbt recept som faktiskt blir riktigt gott.



Du behöver:
Lax och ädelost på tub, that's it!!

Gör såhär:
Lägg laxen i en ugnsfast form.
Salta och peppra.
Bred på ett tjockt täcke med ädelost.
In i ugnen i 15-20 min på 200 grader.


Varsågod!

Vi åt laxen tillsammans med blomkålsmoset som vi hade kvar sedan i förrgår och en god sallad. Bilden ser inte så väldigt aptitlig ut men det smakar underbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0