GI-vänlig panerad kyckling

Nu ligger middagen i magen och shit vad gott det var!!

Jag älskar panerad mat, men det är inte direkt nyttigt. Vetemjöl försöker jag att inte alls få i mig, och ströbröd är både fullt av gluten plus att jag är väldigt skeptiskt till den produkten. Men så kom jag på den enastående idén att jag har juh mandelmjöl i skafferiet. Perfekt! Googlade lite och hittade massvis med recept där just mandelmjöl använts som panering. 


Jammy to the tummy

Jag skar kycklingfiléerna så de blev hälften så tjocka, saltade och pepprade, sen så vände jag dem först i ett uppvispat ägg och sen i mandelmjölet. Stekte dem på lite för varm platta så paneringen brändes vid litegrann, men det gjorde faktiskt inte så mycket. 

Till kycklingen så blev det blomkålsmos, stekt squash och sallad. Blomkålsmos är galet gott och det är nått jag tror alla skulle tycka om bara dem provade. Till 4 portioner så skär man ett helt stort huvud i mindre bitar, sen tillsätter man 2 dl grädde, salt, peppar och lite muskot. Sen ska det koka på svag värme i 10-15 minuter så blomkålen blir genomkokt. Sen tar man fram stavmixern och puréar det hela. Lätt som en plätt!


Glutenfri mat samt minimalt med kolhydrater

Kommentarer
Postat av: Tatjana

Nam nam, så mye god mat du lager! Nå ble jeg sulten :):)

2012-05-23 @ 00:44:16
Postat av: mamma

Ser gott ut det här måste jag prova att laga till pappa och mej!

2012-05-23 @ 07:35:15
Postat av: Lina

Blomkålspuré är ju så gott!!

DEt finns glutenfritt ströbröd (oftas på ICA) på glutenfrihyllan, antingen är det majsströbröd, det anda vet jag faktiskt inte vad det är, vet bara att det är glutenfritt:)...såg för övrigt super gott ut, måste prova!

2012-05-23 @ 09:38:36
URL: http://lijna.blogg.se/
Postat av: Madde

Jättegott är det i alla fall! =)

2012-05-23 @ 23:44:46
URL: http://bangboom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0