PT 11 + 12

Kom precis på att jag aldrig publicerade mina två sista pass med min personliga tränare...

Näst sista passet blev egentligen det sista eftersom vi spenderade de sista 55 minuterna på att göra ett träningsschema åt mig samt gick igenom endel övningar. Det var riktigt jobbigt att sluta träna med Åse Line för det har varit superkul. Jag har älskat varenda minut, eller ja alltså... Förutom de minuterna jag stog i sneda plankan.. ;) 


När det var dags för PT pass nummer 11 så var det väldigt mycket människor på gymmet. Alla tre ställen där man kan köra marklyft var upptagna och även de två stationerna där man kör bänkpress så vi fick helt enkelt börja med nått annat. 

Åse Line satte mig på den sittande roddmaskinen, Leverage High Row (Hammerstrength High Row) och lastade på en massa vikter. Jag har ingen koll på hur mycket det var tyvärr. 3 set med en mag/höftövning på bosuboll. Man står på tå mot en upp och nervänd bosuboll (som när man ska göra armhävningar) sen drar man upp ena benet åt sidan, vinklar in mot magen, tillbaka till sidan och ner. Vi gjorde samma övning i PT-pass nr 5. Effektiv som satan!

High row

Vi fortsatte i kabelmaskinen. Där fick överkroppen sig en genomgång. Stående flyes, stående kryssdrag, stående rotation med armsving samt bröst/armar blev det. (Note to self: 1,5 och 6,5?)


Stående flyes                Stående kryssdrag                Stående rotation

Mellan dessa övningar gjorde jag bland annat en balansövning, jag skulle stå på en bosuboll med en 14 kilos hantel i händerna. Sen skulle jag göra knäböj samt höja hanteln över huvudet när jag var uppe.

Jag fick också ligga på en bänk och göra höft/rumpa/mageövningen där man sträcker ut och in benen. Även bäckenövningen där man sitter på en pilatesboll och ska lyfta ben och armar diagonalt utövades.

Nu äntligen blev det dags för marklyft. Uppvärming med en omgång med 25 kilo sen fortsatte vi med 3 omgångar med 35 kilo. Massvis med stående vadpress under "vilan".

Vadpress

Vi avslutade med ett set som startades i TRX-banden. Första övningen var knäböj på ett ben plus biceps. Sen triceps, även dem i trx. Som avslutning blev det en övning som jag kallar för "spännbandshelvetena". Det är samma som stående rotation fast man inte gör den i kabel. Jag tror faktiskt inte att vi gjorde den här i kabel denna gång men jag låter det stå kvar där uppe ändå... 

Knäböj/biceps                                 Triceps

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0