Massage

I skolan håller vi just nu på med anatomi och fysiologi samt MASSAGE!

Anatomi är så galet svårt!! För första gången i mitt liv har jag brytit ihop och börjat gråta på grund av en tenta. Då kan vi tillägga att jag gråter i stort sett aldrig... Det var för 2 veckor sedan, nu tack vare en massa pluggning ser jag ljuset i tunneln igen. Som tur är så är detta ett väldigt intressant ämne och jag förstår det. Vad jag inte förstår är hur lärarna har tänkt när vi ska lära oss extremt många muskler, ben och muskelfästen (på latin) samt deras funktion PLUS hur de olika cellerna fungerar och hur våran kropp är uppbyggd på 6 veckor...
V ä l d i g t   t u n g t ! ! !


I 3 veckor satt vi och nördade anatomi och fysiologi varenda j*vla dag, och när vi hade den sista gå-igenom-muskler-dagen förra måndagen var det så skönt att äntligen få släppa ämnet lite. Jag hade inte klarat en dag till utan ett till sammanbrott, det är ett faktum! 

Istället för överbelastning av hjärnan fick vi på tisdagen spendera halva dagen på en massagebänk och andra halvan brevid den. Så har vi hållit på i en vecka nu och fy sjutton vad grymt kul det är! När vi runt halv 3 - halv 4 är klar för dagen så är det inga som helst problem att sitta kvar ett par-tre timmar och plugga anatomi. Så hela förra veckan, inklusive lördag och söndag har vi varit en grupp som suttit på skolan och nördat. Så nu känns det faktiskt som att det finns hopp om att klara den här helvetestentan nästa torsdag. 


När Krister var här och hälsade på i helgen fick han självklart en helkroppsmassage av mig. Vi har ett gäng massagebänkar på skolan som vi får använda även till nära och kära efter lektionstid. Idag har jag beställt en egen bänk som jag kommer kunna ta med hem till Ljusdal. Jag hoppas den hinner komma innan fredagkväll då jag åker hem över helgen och mina 2 självstudiedagar.

Här ska knådas!! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0