Jahaja...

Jag har fått några hintar om att det finns en par stycken som faktiskt saknar mina blogginlägg...

Jag är just nu hemma i Ljusdal på praktik. Under 6 veckor håller jag på med livsstilsförändringar tillsammans med en grupp på 8 personer på Citygym här i Ljusdal.  

Jag har valt att "jobba" på påsklovet för att kunna ta ledigt vecka 20 då jag och Krister sticker till Grekland en vecka. Det ska bli galet skönt!

Under dessa 6 veckor så har jag även utmanat mig själv att göra lite av en livsstilsförändring. Jag vill bli fit inför utlandsresan. Eller, jag TÄNKER bli det! ;) 
Jag tjuvstartade redan för några veckor sedan då jag och Krister ingick en pakt om att vi inte får köpa godis, chips, kakor eller andra sötsaker. Om vi blir bjudna är det okej att äta om vi har lust. Till exempel när vi blivit bjudna på middag hos mamma och pappa och de bjuder på dessert så har vi ätit utan dåligt samvete. 

Om några dagar, den 10 april, kommer reglerna att stramas åt. Krister fyller år den 9:onde och då ska vi självklart äta tårta. Dagen efter är det exakt en månad tills vårat plan lyfter och då är det nolltolerans som gäller. Jag äter redan så nyttigt som det bara går, vilket enligt mig just nu är mycket protein och mat med lågt GI-värde. Hårda träningsdagar är det okej med lite extra kolhydrater som t.ex. bra bröd (eftersom jag älskar mackor), potatis från gårdagen (eftersom att de får lägre GI värde då) och mathavre. Jag är inte speciellt förtjust i varken pasta eller ris och när jag bodde i Oslo åt jag nästan aldrig dessa. Om man nu tycker om dessa och vill envisas med att äta dem så föreslår jag fullkornsvarianterna som innehåller mycket mer näring än de dödstråkigt vita varianderna. Det ska erkännas att jag faktiskt är svag för lasagne, tur att det även finns fullkornsplattor till det! Mycket grönsaker, frukt och bär intages också av mig och det med glädje. Satan i gatan vad gott det är, att människor inte äter mer av dessa är för mig en gåta. Man mår ju så vansinnigt bra och får grym energi av dem också!

För lite matispiration så slänger jag väl in en bild på dagens lunch som jag nyss stoppat i mig:


Den bestod av något så simpelt som keso, makrill, broccoli och dinkelknäcke från Janssons bröd. Enkelt, gott, nyttigt och nå fruktansvärt mättande! 

Det här tar 3 sekunder att göra iordning, äkta snabbmat á là Madde!! ;) 

Jag ska försöka (än en gång) att uppdatera bättre här. Jag tycker faktiskt själv att det är kul och inspirerande att gå tillbaka och läsa mina gamla inlägg. Bättring!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0