Egentid

Det här med att göra sig tid för varandra när man har barn är inte alltid så lätt.

Inte gör min sambo det enklare heller genom att jobba som ordningsvakt väldigt många helger. Nu i helgen var han ledig och senast han var det var i januari när han och jag var i Stockholm. Han jobbade 15 helger i rad! Även om han "bara" jobbar lördag natt så förstörs även söndagen då han kommer hem runt halv 4 på natten och vill sova minst till klockan 12 dagen efter, gärna längre. Då har jag och Signe oftast redan varit igång i 5 timmar och halva dagen gått för oss. 

Vi brukar försöka göra oss tid att gå på bio eller äta ute bara vi två ibland men nu var det alldeles för längesedan. Något vi däremot är ganska duktiga på att göra är att ungefär en gång i veckan luncha tillsammans. Idag gjorde vi det och de där 45-60 minutrarna gör mycket även om det inte alls är som när man får en hel kväll tillsammans. Idag var vi på Järven och åt dagens. De hade lite olika att välja på, Krister åt ryggbiff och jag åt en fiskgryta. Jag tycker det är väldigt trevligt att slippa laga lunch hemma och äta själv som jag för det mesta gör nu när jag är hemma på graviditetspenning. Kvalitetstid och go´mat i ett! 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0