Grönsakspasta

För ett tag sedan så hittade jag en produkt jag skulle vilja tipsa om, nämligen grönsakspasta!

Jag hittade den här pastan på ICA i Järvsö, den heter Pastella, är tillverkad i Finland och innehåller så mycket som 40% grönsaker. Den ena är orange och innehåller morötter och den andra är grön med broccoli och ärter. 


Vi har ätit dessa några gånger nu och igår utbrast barnet "Åh ja, gomat!", så för en pastaälskande 4-åring är dessa verkligen toppen. Konsistensen är som färsk pasta, dock kladdigare. Man ska spara 1 dl av kokvattnet och blanda med pastan innan den serveras, annars klibbar den ihop så det gäller att inte missa det. 

Igår serverades pastan tillsammans med köttfärssås som jag hade boostat med linser. Det är också ett tips, att blanda ner en förpackning med färdiga linser. De smakar inte speciellt mycket men höjer näringsvärdet på köttfärsen. Signe märker ingen skillnad och säger aldrig nått om det. Hon drog i sig 2 portioner av detta igår.

 
 

Kommentarer
Postat av: Karolina

Hej hej, den goda färska pastan är tillverkad i Danmark, i Pastellas lilla fabrik i Skovlund.

2015-06-11 @ 08:44:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0