Majas café och presenter

Igår drog jag med min mamma på en liten roadtrip.

Jag kände att jag var sugen på en eventuellt sista shoppingtur innan Bebben kommer så jag och mamma tog oss en tur till Rengsjö. Där finns nämligen en fantastisk butik som heter Majas café och presenter, jag hittar ingen hemsida men de finns på facebook. Det är en ladugård som är ombyggd till affär och café och det är verkligen stort där. När man tror att nu är det slut så kommer det ännu ett rum fullt med prylar och helt plötsligt hittar man en trapp och inser att det även finns en nedervåning. Fantastiskt! 



 
Det är nästan så man har lite huvudvärk när man åker därifrån efter alla intryck... Jag hittade endel nya saker till vardagsrummet. Jag har länge tänkt att jag skulle fräscha upp där men har inte riktigt kunnat bestämma mig för hur. Igår så hade jag nog mycket "boahormoner" för då var jag helt plötsligt tvärsäker på att det skulle bli rosa och "fluffigt" tema. Hittade nya prydnadskuddar, dukar, ljuslyktor och blommor på Majas. Sedan kikade jag och mamma in på Rusta på vägen hem och där fick även en rund ryamatta, nya gardiner och lite smått och gott följa med mig hem.

Höll på att glömma en väldigt viktig sak! På Majas så har de helt underbara smörgåsar. Sist jag var där åt jag en med kycklingröra och igår blev det en räkmacka. Dem är då rakt inte snåla på det där stället, både mamma och jag fick kämpa för att få i oss smörgåsarna. Bilden visar inte rättvist hur mycket handskalade räkor det faktiskt ligger under tomaterna. Supergott!

 
När jag kom hem så blev det såklart styling av vardagsrum. Jag ska lägga upp ett inlägg lite senare där ni får se resultatet av shoppingen. Riktigt nöjd med resultatet faktiskt! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0