#tbt - Min examen

Torsdag igen och dags för tbt!

Idag har jag valt att skriva om min examen. För snart ett år sedan, den 13 juni 2014 var det dags. Efter 2 års pluggande skulle vi äntligen få lön för mödan. 


Dagen startades tidigt hemma i Storsved. Klev upp och gjorde mig iordning för att sedan ta med mig Krister, Signe, mamma, pappa och Pennie till Sundsvall. Dagen innan hade jag kapat barret så det var i en helt ny frisyr som jag mötte upp mina klasskamrater på Skvadern. 

Dagen startades med att vi fick underhållning av ett band, lärare och klasskamrater och såklart delades våra examensbevis och betyg ut. Vi fortsatte sedan vidare upp till Norra Berget där vi åt vår examensbuffé. Jag och Terese, som bodde med mig de flesta utav skoldagarna, tog oss en promenad upp dit. Terese hade haft en helvetesmorgon så vi skvallrade om den samtidigt som vi drack cava på vägen. 
Buffén var väl ingen superhöjdare men det var mysigt att sitta vid långbord och ha "den sista måltiden" med klassen. 

När vi ätit färdigt fick vi ställa upp oss och det blev fotograferingsdags. Tyvärr var det två av klasskamraterna som inte var där. Det hade såklart varit roligare om alla kunde komma men ibland blir det bara inte så. 


Malin, Yonathan, Sandra, Sanna, Kennedy, Catrin, Bea, Peter, Alina, Jocke, Lillebill, Fanny, Sandra, Susanne, Cajsa, Angelica, Yvonne, Julia, Kristina, Anna, Johanna, Marren, Terese, jag och Anna var i alla fall där!

Sedan var det dags att säga hej då och åka hem. Det var såklart blandade känslor när man lämnade skolan och klassisarna. Men jag kände ändå mest att det var skönt. Äntligen är det över! Jag var såklart less på pendlandet och det kändes så skönt att äntligen få slippa det. Jag har också insett under dessa år att jag inte är någon plugghäst, jag trivs inte speciellt bra med att studera. Även om det är intressanta ämnen så gillar jag inte att ha "måsten" som exempelvis tentor och inlämningsuppgifter. Jag trivs bättre ute i arbetslivet. Jag kan ändå tänka mig att studera igen, om det skulle vara så att jag hittar någonting som jag verkligen vill utbilda mig till eller någon kortare kurs. För kurser har jag ingenting emot. Jag tycker om att lära mig nya saker men fulltidsstudier under flera år är helt enkelt inte min grej. 
Nu står det i alla fall i mitt CV att jag är utbildad friskvårdskonsult med hälsoekonomisk inriktning samt att jag är diplomerad massör, kostrådgivare och fysledare. Det är jag stolt över!

Avslutar inlägget med en bildbomb:

 






 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0