#tbt - Signes födelsedag

Denna torsdag tänkte jag inte förflytta mig så långt tillbaka i tiden. 

För bara en par månader sedan, på kvinnodagen den 8 mars så fyllde Signe 4 år. Tänk när man var liten, då var ens födelsedag så otroligt speciell och man längtade till den varenda dag resterande året. Så var det i alla fall för mig, och så är det för Signe. Veckorna och dagarna innan var så långa för henne och hon frågade ibland flera gånger om dagen hur långt det var kvar tills hon skulle få ha kalas, äta tårta och få paket. 

När dagen ääääntligen kom så var hon såklart överlycklig. Den rosa favoritklänningen skulle hon ha på sig och sin prinsesstiara. Till frukost önskade hon sig en leverpastejsmacka, yoghurt och äpple. Vi pyntade mackan med ett ljus och självklart fick hon även ett paket som innehöll ett bondgårdspussel.

 
När hon ätit sin frukost framför barntv så var det dags att göra klart tårtorna. Dagen innan hade hon och jag gjort iordning dem så det var "bara" pyntet kvar. Vi spritsade grädde på kanterna av tårtan och sedan satte vi färgade minimarshmallows över hela tårtan. Vi hade också köpt marsipanrosor för det ville hon ha. Det var ett jäkla pill att peta dit alla de där små marshmallowsen på de två tårtorna men också rätt mysigt, i alla fall under de 15 minuterna som Signe satt brevid mig och hjälpte till. Sedan tröttnade hon och jag fick göra resten själv. Tårtorna blev i alla fall riktigt fina och goda!

 
Vi hade delat upp kalaset i 2 omgångar, först kom släkten och sedan vännerna. Det var ett klokt beslut. Kalaset flöt på riktigt bra och Signe njöt av alla besökare som kom för att fira henne och hon blev överlycklig över alla paket hon fick. Av mig och Krister fick hon en sprojlarns ny cykel och den skulle såklart invigas omedelbums!

 
På kvällen somnade hon ovaggad och lycklig, det blev en riktigt bra dag och både födelsedagsbarn, föräldrar och gäster verkade nöjda. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0