Underbar helg

Vilken fantastisk helg vi haft!

Den har varit lång och vi har hunnit med mycket känns det som. De är så ovant att ha Krister hemma hela helgen, jag är så van att han alltid jobbar i alla fall någon av dagarna. På fredagen slutade till och med Krister lite tidigare än han brukar. Han och Signe passade då på att arbeta lite ute, de tog fyrhjulingen och fixade till grusplanen. 

 

På fredagkväll åkte vi till Route 84 i Forsa. Vi var inbjudna av svärmor Gerd som bor i Iggesund, hon tyckte det var dags att vi träffades allihopa. Jag, Krister, Signe och Kristers bröder Sam och Emil samt Emils flickvän Linda var där ifrån Melins släkte och Gerds sambo Micke hade med sig sina 2 döttrar med pojkvänner. God mat och trevligt sällskap, en lyckad kväll.

På lördagen var det riktigt härligt vårväder med strålande sol. Signe vaknade halv 8 så hon och jag klev upp då. Pappan gav vi en välbehövd sovmorgon innan vi väckte honom med brunch och nybakta scones. Jag tycker verkligen om att bruncha, och sconesen blev så fantastiskt bra den här gången. Inte så kompakta utan luftiga och goda. 

 
 
Sedan gick Krister och Signe ut medan jag fick inspiration för att packa undan alla vinterkläder. Vilken bra plats det helt plötsligt blev i garderoben i hallen, vinterkläder tar sådan fruktansvärd plats. Vi fick även besök av några vänner som kikade in på en kopp kaffe. Ibland behövs inte mer än så för att det ska piffa upp dagen lite. 

På lördagkväll var vi bjudna till våra grannar Kristina och Johan på fika och spelkväll. Kristina gjorde en chokladpaj som var riktigt kladdig och god. Vi spelade Absolut överrens och Rappakalja, riktigt roliga spel båda två. Det blev en hel del skratt och en mycket trevlig kväll även denna dag. 

Igår var det gråväder och då passade JAG på att ta sovmorgon. Eller i alla fall mysmorgon. Signe vaknade även då halv 8 och efter det hade jag svårt att somna om. Jag tog istället fram en bok och låg i sängen och läste en par timmar. Det var längesen och kändes så otroligt lyxigt. Lika bra att passa på, sista chansen nu innan Bebben kommer. 

Hela söndagen blev faktiskt en slappdag. Vi hängde en hel del i soffan men vi lyckades faktiskt göra något kreativt också. Vi bakade både muffins och chokladbollar. Det var så mysigt att ha hela familjen kladdandes i köket och resultatet blev lyckat. Vad barnsligt gott det är med chokladbollar. 


Det känns som att vi fått en del saker gjorda i helgen och hunnit med massor av roligheter och även mys. Jag kunde inte låta bli att lägga upp bilden här ovanför. De där två alltså! Det går då inte att ta miste på att de är släkt... ;) 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0