Fest hos Sara!

"Morgonstund har guld i mun".......

Är lite sliten idag men inte alls så farligt. =) Igår vart det fest hos Sara och sedan utgång.
Det var meningen att Sara och hennes kompis Shanna, som är här och hälsar på, skulle jobba till ungefär 9 och vi skulle mötas klcokan halv 10 hos henne. Som tur var så fick de sluta tidigare så vig 8 tiden gick jag hem till Sara. Vi var 9 tjejer i Saras lägenhet och som vanligt så var förfesten roligare än utgången. Vi snackade en massa, lekte ölspel och djungelleken. Djungelleken har jag inte lekt sedan mellanstadiet. Det var sååå kul att leka den på festen, vi skrattade helt sjukt mycket allihopa. Jag ska försöka förklara hur man leker den här leken.

Djungelleken:
(Varning, skrattattacker är förekommande...)
Alla deltagare sitter i en ring, man bör vara rätt många. Varje plats är ett djur, på den bästa platsen, dit som alla vill komma, sitter Tarzan. Varje djur har ett eget ljud och en egen rörelse. Tarzan slår sig såklart på brösten och låter "AAAEAAAIEEE". Bredvid Tarzan, på den näst bästa platsen, sitter JAne. Hon säger "Oh, Tarzan" och gör en "förnäm" rörelse med handen. Sedan fortsätter man med djur. Tänk på att det ska bli lägre och lägre rang på djuren och sist i djungelkedjan ska amöban sitta. Amöba är typ en bakterie eller parasit eller nått sånt och dens rörelse och kjud är att man tar tag i sina kinder och drar dem ut och in samtidigt som man gör ett smaskande ljud. Ex. på djur och rörelser och läten är lejon, ryta och "anfalla", Elefant, jag tror ni förstår hur man gör med den (hehe), Myrslok, sträcka fram sin hand och "ta något" samtidigt som man gör ett ljuds som låter som man suger in nått ätbart, Fisk, pussa med munnen och smaska lite.
När varje plats har fått ett djur och läte så går man igenom dem en gång. Alla måste kunna allas ljud och läten. Tarzan börjar alltid eftersom han är högst i rang. Han gör sitt eget ljud och rörelse sedan gör han någon annans, t.ex elefantens. Då ska elefanten svara med att göra sitt och sedan skicka vidare till någon annan osv. När någon gör fel eller glömmer bort sitt djur så placeras den peronen på amöbans plats och alla efter den som måste flytta sig får flytta upp ett steg i rang. Man byter alltså platser med varandra, och när man flyttar sig ett steg från den ena stolen till den andra så byter man också djur till det djur som var på den stolen innan man flyttade sig.
Målet är att bli Tarzan, alla vill till hans plats!

Riktigt kul spel och helt galet när man har några cider, öl eller glas vin i sig.

image352
Linnéa gör Lejonet!
Lina, Linnéa, Sara och Sara.

                                      
 Sara, Sara, Shanna               Sara, Sara och         Josefin, Shanna och Sara     Sara, Sara och Josefin 
Sara och Jessica                         Shanna                                                                                                         


Förfesten var roligare än utgången, men så brukar det  juh vara. Vi tog i alla fall bussen in till Oslo och gick på nån sorts Sports bar som spelkade mycket svenskt. Det var skoj. Det var kul å dansa men vette sjutton om dte slog djungelleken.. =P
När vi skulle hem så gick jag, BygdöSara och Shanna för att fixa en taxi och dte var inte dte lättaste kan jag lova. Många var förbokade och de flesta redan fulla. Svarttaxi fanns det en hel del men det vägrade vi. Vi fick tillslut tag på en och han skulle bara ha 200 för att köra oss till Bygdö. Tror han körde "off duty" för han slog aldrig igång taxametern. 200 är ett bra pris kan jag lova! Jag åkte med hem till sara där jag hemtade mina saker jag hade där sedan gick jag hem. Tar väl högst 10 minuter så dte var lugnt. Eller lugnt var dte egentligen inte för jag fick skavsår. Jag har aldrig fått skavsår av de där stövlarna förr, fattar ingenting! Har en blåsa på vardera lilltå nu. Ajaj...

Kvällen vart i alla fall lyckad, så skönt att ha nått att göra om helgerna så man inte blir deprimerad. Är faktiskt bruden på 2 (!!) fester ikväll med men kan inte eftersom jag sitter barnvakt ikväll. Men skoj att bara ha en inbjudan tycker jag! =)

Kommentarer
Postat av: AKP

Skoj med lite party =)!!

2007-10-27 @ 12:14:32
URL: http://akp.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0