Till Sara!

Förlåt lillasyster Sara för att jag inte uppdaterar oftare men jag gör juh inget här hemma... =P

Igår jobbade jag till 18:15 och efter dte åkte jag hem. Strax efter jag kom hem kom mitt syskonbarn Moa hit. Hon vart jätteglad över shortsen och linnena som jag köpt till henne i Oslo. De var riktigt snygga på henne!! Jag var astrött och gick och la mig redan klcokan 22. La mig och läste medans Moa satt vid datorn. Läser en jättebra bok, Väninnan av Denise Rudberg, så jag lade inte ifrån mig den förrns strax efter 12. Moa satt fortfarande vid datorn men jag släckte min lampa och strax efter så kom hon och la sig med.

Mamma väckte oss 9 imorse åsså klev vi upp och åt frukost. Moa kollade på "Hej hej sommar!" och sedan satte vi oss i bilen och åkte till Hudiksvall. Min kusin Nette ska gifta sig om några veckor så jag var ute efter en klänning att ha på bröllopet. Jag har köpt ett pas assnygga silverskor som jag ska ha så jag var ute efter en blekrosa klänning eller nån annan sommrig färg som passar till silver.
Men efter ungefär en timme så började Moa må dåligt så vi fick åka hem igen. Tråkigt men så är det. Jag hann i alla fall köpa ett par ballerinaskor, ett par "valiga" skor, 2 toppar på Gina Tricot, en klocka och lite smycken. Med klockan fick man en asfräck väska som man bär i en stor ring på sidan av väskan. Skithäftig. Ska ha den på bröllopet istället för min silverväska som jag först hade tänkt ha...



När vi kom hem var jag på lite halvkasst humör eftersom jag hade velat hitta en klänning och eftersom vi inte ätit något och klockan närmade sig 2. Jag och mamma åt en varsin tallrik med frukt och keso sedan gick vi ner och kikade lite på rean i Ljusdal. Jag hittade en rosa tröja på Hannas, jag behövde inte ens prova den eftersom jag redan ägen en likadan fast en grå och den är jag jättenöjd med. Men ingen klänning i sikte...



Precis innan vi skulle gå hem så tyckte mamma att vi kunde kolla in på Collins "bara för att". Collins har en "tantbutiks-stämpel" här i Ljusdal och de har mest kläder för äldre och de har också lite dyrare kläder med bättre kvalitet. Nästan dte första jag ser när jag kliver in i butiken är en jättefin klänning. Den finns i rött med vita prickar och svart med vita prickar. Jag går fram och börjar dra lite i dem och hittar en till blå fin klänning. Jag hittar också en svart med lila, vitt och en massa mönster i, snyggast av alla! Jag provar och både den röda och den sistnämda satt jättebra! En aning korta men med svarta strumpbyxor är det åtgärdat. Så nu har jag klänning tillb röllopet med, den svart, vit lila! Å med silverskorna och min nya fräcka väska har jag en färdig outfit!
YES!!



Den andra klänningen tänker jag inte lägga ut bild på än, ni får helt enkelt vänta tills det är bröllop! =)

Nu ska jag och mamma ta en promenix i blåsten!
Ha det på badet!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0