Tips!

Efter en dags jobb är jag nu hemma igen!
Jag och Olle har försöt beställa strömleverantör men det gick inget vidare eftersom supporten var stängd. Får fixa det imorgon istället... =P
Nu sitter jag här och äter min middag, en av matlådorna som jag lagade igår. Den innehåller ugnstekta grönsaker och wannabe torsk samt couscous. Till det så slängde jag ihop en melonsallad och en av mina favoritsåser. Tänkte dela med mig av denna härliga sås som min vän Sara lärt mig. Så lätt att göra och så god till både fisk å kött mm. Älskar att ha den till grillat! Mmmmmm!! =)
Sara's lätta sås:
(4 portioner)
Du behöver:
2,5 dl rømme
1 gul lök
1 påse Knorr Fransk Dressing Mix
Gör såhär:
Hacka löcken, blanda ihop allt...
KLART!
I orginalreceptet är det rømme men idag använde jag kesam (kesella) och lite vatten istället. Créme fraiche funkar också finfint! =) Det beror lite på vad man gillar samt hur nyttig man känner för att vara.
Såhär ser kryddmixen ut...
Melonsallad är också jäkligt gott och LÄTT! Det är nog min favvosallad just nu! =)
Danens melonsallad med bladspenat, gurka och vattenmelon! Mmmm!! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0