Karaoke

Igår så gick jag, Kattis och Angelica ner på Järnvägs.

Vi startade kvällen med god mat, jag tog en fläskfiléplanka medans systrarna Ekström åt entrecote med olika tillbehör. Det blev en irish coffe till dessert för mig, Kattis drack en caramelkaffedrink och Angelica tog kladdkaka. Jag och Kattis nallade dock endel på kladdkakan... ;)



Efter maten så kom karaokevärden på plats. Både jag och Kattis har sjungit karaoke förr men då har det varit på färjor eller i Oslo, inte inför en liten grupp människor i Ljusdal. Vi blev ändå lite sugna och tog en pärm för att kika på låtarna. Karaokevärden såg självklart det och ville såklart att vi skulle ställa upp. Vi var mycket tveksamma men så peppade vi igång varandra och lovade värden att vi skulle sjunga bara vi slapp vara först.


När en par vågade människor sjungit så lämnade även jag och Kattis in våra lappar. Jag sjöng "Håll om mig" av Nanne Grönvall och Kattis tog "Mercy" av Duffy. Det gick superbra och vi fick nog båda en liten adrenalinkick. Haha! När värden sen ropar upp oss igen för att sjunga ÄNNU en sång som han hört oss prata om så blev vi förvånade. Men det var bara att masa sig upp på scenen igen och sjunga Gavin DeGravs "I don't wanna be".


Kvällen avslutades på bästa sätt när Kattis kom på andra plats och vann en middag för två. En riktigt trevlig och kul kväll, fler sånna tack! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0