Äggstra äggstra!

Ägg är verkligen ett av mina favoritlivsmedel.

Eftersom man kan variera dem så tröttnar jag aldrig, kokt, stekt, pocherat, fluff, i smoothies mm. Jag äter allt mellan 1-5(6,7,8?) ägg om dagen och jag tror absolut inte att det är farligt, ägg är inte onyttigt enligt mig. Jag hade en "ägg-och-kaviar-på-macka-period" för ungefär ett år sedan och jag föråt mig totallt på det. Nu äter jag istället mina ägg oftast tillsammans med majonnäs, och då tycker jag att Hellmann's är godast. Jag ska försöka laga min egen majonnäs någon dag här framöver, det har jag velat prova länge och nu har jag, snart i alla fall, massor med tid. Ni som köper lättmajonnäs, SNÄLLA SLUTA MED DET! Majonnäs innehåller ägg och olja, hur sjutton kan man få det light? Jo, med massa tillsättningar och skit. Jag ryser av bara tanken på all dynga vi äter. 


Dagens frukost blev ägghack, jättelätt att göra, väldigt mättande och gott! Man kan hacka äggen med en vanlig kniv men jag tycker att det är lättast att använda sig av en äggdelare. Jag har en superbra i stål men en i plast går också finfint. Man skivar ägget och vänder sedan på det och för att skiva på andra längden. Ta daaaaaa, färdigt ägghack! Mitt ägghack innehöll idag 2 ägg, en skiva rökt skinka och en msk majonnäs, sen kryddade jag med min tråkiga citronpeppar som jag gillar. Men prova med nymald svartpeppar och oregano i, jättegott! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0