Kokosvatten

Nu är jag inne i en sån där period när jag tycker det är dötrist att laga lunch...

Då är det perfekt att det finns livsmedel som keso, frukt och kokosvatten! Kokosvatten är något som jag hört talas om och provade för första gången när jag satt på tåget på väg hem från Oslo. Paulúns med mango och passionssmak är den enda jag provat men den gillar jag skarpt. Definitivt en blivande efterträningsdryck!

Alla olika kesosmaker som finns här i Sverige är något som jag saknat väldigt mycket när jag bodde i Oslo. Den här med äpple & päron är som en dessert. Vi ligger så mycket före Norge när det gäller cottage cheese så det att de gör en tusen gånger bättre vaniljkvarg är för mig en gåta.


Kom just på att nu ljög jag, jag har visst smakat en till kokosvatten. Coco juice med annans och acerola, den var också läskande och god. Och trots att jag var ut dagen innan och fick i mig en hel del alkohol så blev jag aldrig dålig. Om det var tack vare kokosjuicen har jag ingen aning om då jag sällan blir väldigt dålig dagen efter men den har i alla fall rykte om sig att återställa vätskebalansen bättre än vatten. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0