Bananpannkakor ♥

Dagens lunch blev bananpannkakor, det är så galet gott!!

Inte är det speciellt svårt att göra heller, även fast jag idag krånglade till det lite mer än vad jag brukar. Vanligtvis så tar jag två ägg och en banan, mosar ihop dem och steker. Idag hade jag lust på extra fluffiga pannkakor, så då gjorde jag såhär:


Mosa ihop en banan, 2 äggulor, 1 msk fiber husk och massa kanel


Vispa 2 äggvitor till hårt skum


Vänd ihop rörorna, vispa inte för då förstörs det fluffiga


Låt smeten vila i en kvart så husken får svälla


Stavmixa 1 dl yoghurt eller kvarg med 1 dl blåbär och en kapsyl fun light


Jag steker i kokosfett


Stek på medelvärme, man får hjälpa till med stekspaden att forma dem


Toppa med blåbärsröran och kokos


VARSÅGOD!! =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0