Bananplättar

I helgen bjöd jag Krister på bananplättar, det var uppskattat! =)


Dessa är så lätta att laga och så otroligt goda att det nästan är skrattretande.... ;)

Du behöver:
1 banan
2 ägg
(1 tsk fiberhusk)
kanel och kardemumma

Det finns 2 sätt att göra dessa på:
Endera tar du fram stavmixern och mixar ihop äggen, bananen och kryddorna till en pannkakssmet. Då bör du ha i fiberhusk och vänta i 10-15 minuter så smeten blir lite tjockare annars blir det svårt att steka plättarna...
Eller så mosar du bananen med en gaffel och blandar ihop bananmoset med äggen och steker den här röran som blir lite mer fast. Medelvärme och en stor, stabil stekspade rekomenderas!


Jag serverede dessa med kesella mixat med blåbär, kokos är också en hit men det hade jag inte hemma... 



Kommentarer
Postat av: Marwa

tack för tipset, dom här fettsnåla 'pannkakorna' verkar goda :)
jag älskar banan. hihi :D

2012-10-16 @ 21:36:17
URL: http://ayumikirei.blogspot.se/
Postat av: Marwa

glömde fråga, vad är fiberhusk & vart kan man köpa det?
aldrig provat så detta är något nytt.

Svar: Supergoda är dom! Fiberhusk är ett glutenfritt "bindningsmedel" (krossade psylliumfröskal), finns på vanliga matbutiker! =)
Madde

2012-10-16 @ 21:37:50
URL: http://ayumikirei.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0