Heta köttbullar

Tjoho, matlagningsglädjen har äntligen kommit tillbaka! =)

Jag fick inspiration ifrån Lisa idag när jag satt och kikade runt på lite bloggar. Hon hade gjort köttbullar med västerbottenost och jag blev tvärsugen på just köttbullar. Mina fick en egen vrid med både chili och jalapeñjos innut sig.


Du behöver:
500 g köttfärs
ca 3dl riven, god ost (jag använde mig av präst)
1 ägg
½ chilifrukt
ett gäng jalapenjos
2 msk pofiber eller ströbröd (pofiber är glutenfritt)
salt och peppar

Gör såhär:
Hacka chilifrukten
Gegga ihop alla ingredienser
Rulla bollar
Stek i smör och rapsolja


Jag gjorde också en sås på grädde, soja och stekspadet i stekpannan jag använt plus att jag kokade ärtor och mathavre som jag serverade tilsammans med mina heta köttbullar. Supergott!

 

Kommentarer
Postat av: Anna Sundin

Du är så duktig!!!

Svar: Tack! =)
Madde

2012-09-03 @ 16:44:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0