Maaaaat!

Nu är jag en elaking och snor AKPs idé om en kategori om mat och recept! *ooopz* =)

När jag var hemma hos mamma igår så rotade jag lite i en gammal hylla och hittade ett recept på en pastasås med Kvibilleost. Jag vart överlycklig eftersom jag älskar Kvibille och det gör Mathias med! Så jag ska nog bjuda honom på detta imorgon eller på lördag (beroende på när han kommer hem imorgon).

Pastasås med Kvibille Gräddädel
image252
4 personer
4 portioner Tagliatelle (eller annan bra såspasta)
200 gram Kvibille Gräddädel, grovt riven
1 dl matlagningsgrädde
1 dl mjölk
1 krm nymalen svartpeppar
ev 1 vitlöksklyfta

Häll mjölken och grädden i en kastrull. Låt blandningen koka upp. Tag kastrullen från värmen och smula i osten. Låt blandningen stå några minuter och sätt den därefter på värmen. Rör försiktigt tills osten smält. Koka under tiden pasten. Låt den rinna av väl. Häll tillbaka pasten i kastrullen och blanda försikigt i såsen. Smaklig måltid!

Kommentarer
Postat av: AKP

haha men de är väl inte elakt?
Fan jag är väl inte din svägerska för ingenting? ;)
hihi!
usch de såg läskigt ut å äta sån där bacill-ost! haha!
luktar de typ spya när man smälter den?
*allergisk*
hehehe

2007-08-30 @ 11:42:19
URL: http://akp.blogg.se
Postat av: AKP

såspasta var ett nytt ord i min kockhjärna måste jag säga ;)
hihi !
fasen va uppkäftig jag känner mig idag, inte min mening!
*dampig* :P

2007-08-30 @ 11:43:13
URL: http://akp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0