Kruskakli!

Glöm inte bort det där jag skrev i förra inlägget om bloggstrejk... Det var bara Anna-Karin som skötte sig och kommenterade. Fy skäms på er andra!



image294

Igår när mammsen och jag var och handlade så shoppade jag en förpackning med kruskakli. Vet ni om att dte användes som djurfoder innan man kom på att det var supernyttigt? Lite komiskt.. Vi människor trodde inte att kruskakli var tillräckligt bra för oss och sen kommer nån smart jäkel på att det är juh det nyttigaste som vi ger till kossorna! *haha* Ironi! Inte för att kossorna ska ha dålig mat, absolut inte! Mer nyttig och bra mat till djuren!

Det lite sjuka med kruskakli är att det inte är smältbart. Ändå har det en stor roll i kosten. Jag läser från förpackningen "Trots att de inte är smältbara spelar de ändå en stor roll i kosten. De hjälper bland annat till att hålla tarmverksamheten igång och påverkar näringsupptaget." Nu har ni allt lärt er nått nytt!

Min mamma berättade också att för inte så superlängesen så fanns det inte vitt mjöl i Norge. Hennes moster Annie bor i Norge och hon köpte alltid med sig vitt mjöl hem från Sverige när hon var här och hälsade på. Så i Norge fanns det bara nyttigt fullkornsmjöl och i Sverige hade vi bara onyttigt vitt mjöl.. Är vi verkligen grannländer undrar jag?!?

En annan sak jag undrar över är varför jag skriver om kruskakli i min blogg?!

Kommentarer
Postat av: AKP

mmm dom ÄR nyttigare i Norge ..
iofs, kanske oxå delvis för att i Sverige är bröd bara något vi äter till frukost typ.
I Norge består ju halva kosten av "Bröskiv" haha
usch usch ..
Finns ju inte sötat bröd heller i Norge .. Benthe höll på dö första gången hon smakade vårt bröd!
Hon tyckte verkligen det var vidrigt!
Säger du loos-limpa kräks hon nästan! haha

2007-09-25 @ 13:07:44
URL: http://akp.blogg.se
Postat av: AKP

LADDA ner hus??
hmm..ska de vara skoj?? när man kan bygga själv? :P

2007-09-26 @ 21:02:08
URL: http://akp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0