Bakning!

Idag så fick jag för mig att baka GI-brödet som Sara tipsat om.

Satte igång med att blanda ingredienser men eftersom jag inte planerat det så hade jag inte alla ingredienserna. Jag hade till exempel inget rågkross hemma men blandade istället i lite kruska kli. Fiberhavregryn var det också dåligt med så det vart vanliga istället.

De vart färdiga precis när vi skulle till att äta. Pappa hade grillat lax, kokat färskpotatis (från vårat eget land) och gjort gräddstuvad spenat (även den från vårat land). Jag passade cokså på att göra några grönsaksgrillspett medans bröden stod i ugnen. Gissa om middagen vart god! Å de små bröden vart perfekta till!
MUMMA!!


Goa' grejer kan jag lova! =)

Nyss var jag och mamma ut i trädgården och plockade en varsin hink med vinbär, både röda och vita, som vi ska ha till dessert tillsammans med lite vaniljvisp senare ikväll. Jag längtar! =)


Ekologiskt eller vad!! =)

Kommentarer
Postat av: Mikaelac.blogg.se

MUMMA=) miss you my favorite girl:)

2008-07-24 @ 00:56:35
Postat av: Susanne Hallqvist

Vad roligt att hitta på din blogg! Hoppas du har det bra. Kram Susanne

2008-07-24 @ 09:30:10
URL: http://susannehallqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0