Storlek 37

Jag har juh helt glömt bort att betygsätta de senaste böckerna jag läst...



Singeltjejen Laura har ett attraktivt jobb inom musikbranschen, hon är ytterst medveten om sitt utseende och hon älskar Stockholms uteliv. Men bakom fasaden är Laura en rotlös själ, som ständigt slits mellan vardagen i Sverige och sin förmögna familj i New York.

Under ett familjebröllop krockar Lauras två världar dramatiskt och hon flyr hem till Sverige hals över huvud när ryktet sprids att hon har alkoholproblem. Laura känner sig missförstådd och är osäker på hur hon ska förhålla sig till sin judiska familjs krav på att slå sig till ro i USA och hitta en lämplig man.

Laura börjar ifrågasätta sig själv och inser att hon måste välja åt vilket håll hon ska gå.


Den tredje boken jag läser av Denise Rudberg och jag gillade den inte alls. Usch, jag gillade verkligen inte huvudpersonen Laura och hade svårt för att sätta mig in i boken. Den låg orörd många många veckor men tillslut lyckades jag läsa ut den. Jag brukar juh gilla sånna här "lättalästa" tjejböcker men den här var ingen hit. Hoppas att nästa Denise Rudberg-bok o.s.a. är bättre... PS. Sara, du ska få tillbaka böckerna bara jag kommer hem och har läst ut dem. ;o) Ds.




Betyg:

B B B B B

Den här får bara en svag 2:a av mig... Sorry!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0