Fiskbiffar!

Jag tycker det är så himlarns kul att laga mat!

Ikväll så lagade jag nått som jag aldrig gjort förr, nämligen fiskbiffar. Jag är inne i nån slags "försöker-vara-nyttig-period" nu som inte går så väldigt bra. Jag äter sjukt nyttig mat men emellanåt slinker det ner både det ena och det tredje. Idag vart det lite väl många nötter som fick vara mellanmål. Less is more?

Biffarna vart i alla fall bra, de är bl.a. till lunchen imorgon men jag provsmakade såklart en tugga ikväll med. Slängde ihop en dillsås när jag ändå höll på så är det mesta klart tills imorgon. Då behöver jag bara fixa en sallad imorgonbitti så är jag fit for fight! =)

När jag gjorde fiskbiffarna så höftade jag alla ingredienserna men de innehöll i alla fall pangasius filé (typ torsk), morötter, gul lök, purjo, ett ägg, lite ströbröd och kryddor. Mixade dem (stavmixern är förvånansvärt stark), formade dem till biffar och slängde in dem i ugnen.

Före ugnen...
I ugnen (det är inte rökigt, rutan är skitig)...
Efter ugnen! =)

Nu blir det ett halvt avsnitt Grey's anatomy innan jag ska sussa!

NATTA! =)

Kommentarer
Postat av: Bo Ko

Kommer det snart en middagsinvitasjon eller? Blir jo skitsulten hver gang du viser frem det du har lagd =)

2009-07-27 @ 23:02:47
Postat av: Mamma



Håller med Bo, väntar på inbjudan på all det goda som du lagar till. Du är så "himla"kreativ och nyttig mitt "lilla hjärta" PUSS

2009-07-28 @ 09:25:34
Postat av: Madde

Bo: Jag får väl ta å bjuda dig å killarna på en ordentlig middag nån gång snart! Så ni får i er nått mer än bara öl, pizza och fiskpinnar... =P Är lite rädd att Andrés kropp kommer få en chock av grönsakerna bara... Haha!



Mamma: Bara kom så blir det mat! =)

2009-07-28 @ 19:17:42
URL: http://bangboom.blogg.se/
Postat av: Bo

Det høres veldig bra ut =) Kanskje best Andre ligger i senga når han spiser da i tilfelle han besvimer.

2009-07-30 @ 11:35:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0