New Moon

Lika bra att slänga in nästa bokresention när jag ändå håller på... =)



I knew we were both in moral danger.
Still, in that instant, I felt well. Whole.
I could feel my heart racing in my chest, the blood pulsing hot and fast through my veins again.
My lungs filled deep with the sweet scent that came off his skin.
It was like there had never been any hole in my chest.
I was perfect - not healed, but as if there had never been a wound in the first place.

André fick en mindre chock för nån timme sedan när han kom in på mitt rum och såg att jag nästan läst ut denna nästan 600 sidor långa bok. På mindre än 2 dygn... Jag har varit halft om halft okontaktbar och var enaste minut som jag har kunnat läsa har jag gjort just det. Engelskan har flödat på riktigt bra och jag har hängt med riktigt bra i svängarna. Visst har lexikonet oftast finns till hands men egentligen hade jag nog inte behövt kolla upp ens hälften av alla ord som jag översatt. För när jag åker buss eller är på jobbet finns ingen ordbok i närheten och det har aldrig varit något problem. Första delen av boken är riktigt bra, när Edward lämnar Bella så är det absolut helt omöjligt att sluta läsa. Jag låg till klockan halv 3 inatt och läste...



Betyg:

B B B B
B

En stark 4:a! Vet inte riktigt varför jag är så snål med femmorna nu men det känns som att det saknas nått. Det som spökar kan vara att den första boken "Twilight" skulle jag inte klassa som en ungdomsbok. Men den här går väl kanske lite mer åt det hållet. Känns lite som i "pirates of the carabbean"-filmerna, ettan var jättebra medans 2:an kändes lite för mycket "påhittad", fortfarande bra dock! Kanske bok nummer tre, eclipse, kan ändra på detta och förtjäna en ordentlig femma... =P



Kommentarer
Postat av: Lina

Jag har läst dom första 3 och kommer nog inte läsa nummer 4 som det känns nu. Ettan var riktigt bra, men jag hade som precis som dig också sett filmen först. Men gillade ändå boken och tycker att dom lyckades bra med filmen. Men håller med om att det kändes som en ungdomsbok, det var extremt lättläst och jag läste ut alla tre böckerna jättefort. Även om dom var jättebra så skulle inte jag heller ge dom någon 5a faktiskt. Något saknades, men svårt att sätta fingret på vad.. Vet inte om du läst Stieg Larsson böckerna? Där har vi klockrena 5or iaf ;) efter dom så tycker inte jag att några böcker hålla lika hög klass =P

2009-07-11 @ 23:46:39
URL: http://mybutterfly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0