Twilight

En par dagar försenad bokrecention...



About three things I was absolutely positive.

First, Edward was a vampire.

Second, there was a part of him -and I didn't know how dominant that part might be- that thirsted for my blood.
And third, I was inconditionally and irrevocably in love with him.

Det tog mig faktiskt ganska så lång tid att läsa den här boken om man jämför med hur snabbt jag slukade den norska verisionen... Jag antar att det var lite tråkigt eftersom jag hela tiden viste vad som skulle hända. Att först se filmen, sen läsa boken sen läsa samma bok igen på orginalspråket direkt efter kanske inte är smartaste valet. Fast å andra sidan så hade jag fått kämpa mer med engelskan om jag inte visste vad som skulle hända. Boken är skriven på ett väldigt målande sätt och många, för mig, okända ord ploppade upp titt som tätt. Det svensk-engelska lexikonet har varit till stor hjälp. Boken var som jag trodde bättre på engelska än på norksa. Herregud var irreterande det var att läsa "Jeg er glad i deg" istället för "I love you", galet fel översättning Norge!!



Betyg:

B B B B
B
 
Ja, jag veeeet att jag reserverade 5:an till den här verisionen och det skulle den antagligen ha fått också om jag inte hade vetat vad som skulle hända hela tiden. Efter halva boken ville jag mest bara att den skulle ta slut så jag fick börja på nästa, som jag inte visste handligen i! =P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0