Diet sopppan

Receptet på min bantarsoppa är efterfrågat, här kommer det!
DIET SOPPA
(ca 10 liter)
Du behöver:
2 burkar hackade tomater (jag tog med smak av basilika och oregano)
2 gröna paprikor
3 stora lökar
1 stort kålhuvud
1 sellerirot
3 buljongtärningar med grönsakssmak
Gör såhär:
För det första så halverade jag ovanstående recept pga 2 anledningar. 1, jag har inte en sån stor kastrull och 2, jag lagar hellre 2 omgångar så jag får soppan "färsk".
Skär upp alla grönsaker och lägg dem i en stor kastrull.
Fyll upp med vatten så grönsakerna täcks, ta gärna lite extra eftersom endel av vattnet kokas bort.
Smula i buljongen och koka upp.
Häll i de krossade tomaterna.
Låt koka i en timme.
Ät och bli förhoppningsvis av med några kilon!
OBS!
Det finns massvis av olika recept på just den här soppan. Det "kommer också med" en beskrivning om vad man ska äta i tillägg och den beskrivningen har inte jag. Den får jag nog imorgon. Jag har dock en annan beskrivning som hör till en annan soppa så jag lägger in den här:
DAG 1: Ät all slags frukt utom bananer. Ät så mycket du vill utav soppan. Drick vatten, kaffe och thé.
DAG 2: Ät alla slags grönsaker du vill utom erter och bananer. KOm ihåg soppan.
DAG 3: Ät all slags frukt och grönsaker utom potatis. Kom ihåg soppan, vatten, kaffe och thé.
DAG 4: Ät 7-8 bananer. Drick 5-8 glas lättmjölk. Kom ihåg soppa, vatten, kaffe och thé.
DAG 5: Ät 6 tomater, 200-340 g nötkött (biff). Drick mycket vetten. Soppa. Kaffe och thé.
DAG 6: Ät så mycket nötkött och all slags grönsaker du vill, pluss soppa. Drick.
Dag 7: Ät så mycket du vill av alla matvarorna ovanför, och drick det du klarar av safter, juice, kaffe och thé. Ät också ris och soppa.
Man ska kunna gå ner 4-7 kilo på 7 dagar och fortfarande må bra.

Kommentarer
Postat av: Anonym

det är ohälsosamt att gå ner 4-7 kg på 7 dagar. Kroppen mår väldigt dåligt av det. ett halvt kg i veckan är hälsosamt. Går man ner 4 kg på en vecka går man lika snabbt upp igen!!!!

2009-06-14 @ 21:44:18
Postat av: Madde

Jag tycker inte om anonyma kommentarer...

Självklart är det bättre att gå ner 0,5-1 kilo i veckan. Jo-jo bantning är en stor risk när man använder sig av den här dieten, det VET jag. Men lik förbaskat, trots träning och någorlunda sund mat så har jag 10 kilo som jag vill få bort innan jag tar på mig en bikini. Det är ohälsosamt att samla på sig fett också, speciellt bukfett som är nästan det enda jag har. Vi får väl se både du och jag (och alla ni andra) hur det här experimentet kommer gå!

2009-06-14 @ 22:22:43
URL: http://bangboom.blogg.se/
Postat av: Lina

Spännande att se om det funkar, man fick ju äta en hel del dom sista dagarna så det kan ju inte vara så svårt, väntar med spänning på resultatet =)

2009-06-15 @ 12:53:53
URL: http://mybutterfly.blogg.se/
Postat av: carro

är mycket skeptisk till dieter och ser med spännng ifram emot resultate... du är väl klar till lördag?!? grillning på programmet ju!!=)

2009-06-16 @ 19:49:53
URL: http://coccoline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0