Mat

Jag är inne i en riktigt bra matperiod igen!

Av och till tappar jag orken och inspirationen till att laga mat. Då lever jag på makrill i tomatsås, färdiga sallader, grillad kyckling och annat som tar tre sekunder att göra eller köpa. Inte för att jag då äter dålig mat men jag vet att jag mår bäst av att äta lagad, varm mat minst en gång om dagen.

Nu tycker jag det är skitkul att laga mat igen. Både lunch och middag blir för det mesta varm, nyttig mat och matlådorna hopas sig i kylskåpet. De dagar jag tränar på kvällen så är det guld värt att komma hem och kunna stoppa en av dem i mikron och få en bra middag på 2 minuter. 

Till lunch idag har jag precis avnjutit ugnsbakad aubergine med köttfärsröra. Den här rätten är inte bara nyttig utan väldigt god också. Aubergine är inte en grönsak som jag använt mig av ofta inom matlagningen tills jag hittade det här receptet. Lätt är det också, det gillar jag! 


Göttans!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0