Tapas

Igår kväll mötte jag upp Nadia på Delicatessen för att käka lite tapas!

Vi var båda riktigt hungriga och beställde in 8 olika rätter. Ångade musslor, grillad entrecote, dijongratinerade kycklingklubbor, tonfiskfyllda minipaprikor, gratinerade svampar, gratinerad Rulo de cabra (Chevre), hemlagad korv, friterade kronärtskockor och bröd och aioli blev det. Det var galet gott!! Mina favoriter var entrecoten, svamparna, chevren och kronärtskockorna.  


Supergod mat!!

När vi nästan hade ätit klart så märker vi att det fattades en rätt, vi fick aldrig musslorna. Då hade vi sån otur att den rätten vi beställt precis hade tagit slut och servitören hade glömt att berätta det för oss. Trots att vi egentligen var mätta så beställde vi in en annan sorts musslor och när den kom efter bara några minuter så fick vi marinerade oliver på köpet. Vi höll på att äta ihjäl oss därinne... ;)


Musslor!

Till allt det här så delade vi på en flaska vitt vin, Pazo Señorans hette det och var riktigt bra. När vi till slut ätit och druckit upp så gick vi vidare till en bar där vi tog oss ett varsitt glas till. Nadja är så otroligt mysig att umgås med. Vi pratar, skrattar och har det jättetrevligt tillsammans. Vi bestämde bl.a. att hon ska komma och hälsa på i Sverige i sommar, det ska bli kul! 

Vi kände att kvällen inte var helt slut här men vi var båda lite trötta. För att lösa det problemet så delade vi på en Redbull och sen var det full fart igen. Vi hamnade på Hard rock café där vi roade oss genom att skratta åt några småtjejer och rockmormor på dansgolvet, hittade 2 snubbar som bjöd oss på alkohol och dansade salsa. Jag sjöng med i en sång och en snubbe trodde att jag kunde prata spanska. Han tyckte också att jag dansade bra... Haha!! Jag misstänker att han glömt glasögonen hemma... ;)

En riktigt bra "sista lördag" i Oslo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0