Omelett

Ikväll lagade jag en omelett åt mig och min Sundsvalls-sambo Terese!


Jag tog 8 ägg, 2 dl mellanmjölk, 1 msk dijonsenap, 1 dl ost med lite smak, salt, peppar, dragon och chiliflakes. 
Vispa ihop, in i ugnen på 200 grader i ca 20 minuter, skaka formen så man ser att omeletten är fast innan den tas ut.

Under tiden omeletten är i ugnen, stek valfri "topping". Jag tog ölkorv med vitlökssmak, orange paprika, lök, champinjoner och några tomater som jag kryddade med mer oregano, peppar och chiliflakes. 

Servera tillsammans med en god sallad. 

Vi har båda ätit och är mätta och det är fortfarande mer än hälften kvar av omeletten. Den räcker lätt till 6 personer om man har mycket "topping" till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0