Hallonbollar

Weeeheeeee, ett recept! ;)

Det här är lätt de bästa proteinbollar som jag bakat. Nu är jag i min lägenhet i Sundsvall och här har jag inte hunnit köpa in så mycket mat och förnödenheter. Nyss så blev jag akutsugen på något och kom på att jag faktiskt hade ingredienser till att göra proteinbollar. 

Väl igång, när jag hade slängt i en förpackning kikärtor, en skopa (30 gram) proteinpulver med chokladsmak och 2 matskedar jordnötssmör fick jag idéen att göra en twist på dem. Jag tog nästan en hel deciliter med frysta hallon, strödde över ett gäng gojibär och en tredjedels deciliter stevia strö i mixern tillsammans med det som redan låg där.

Resultatet blev en rosa smet som smakade himmel. Jag rullade bollarna i 100% kakao och njöt medans jag provsmakade några. Eftersom att hallonen är frysta gäller det att rulla snabbt, innan de börjar tina alltför mycket. Att ta lite vatten i handflatorna lite då och då under rullandet underlättar också. Jordnötssmöret gör smeten väldigt kladdig men vatten hjälper som sagt. 

Nu ligger godsakerna i frysen och jag väntar med glädje på att få äta dem lite senare och få reda på hur dem smakar frysta. Namnam! =)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0