Chino

Jag har glömt att berätta en sak...

På morgonen i fredags så ringde min mamma mig med ett besked. Hon hade blivit kontaktad av Sussi, Pennies uppfödare. Sussi hade berättat för mamma att hon varit på vetrinärbesök med en av sina hanhundar, Chino. På kontrollen kom det fram att en av Chinos pungkulor inte fallit ner vilket gör att hon inte kan ställa ut honom och avla med stamtavla på honom. Hon har köpt in honom från Belgien för att just avla på honom och nu går alltså inte det. Sussi har väl närmare 10 chihuahuor hemma i Hamra och hon har bestämt sig för att sälja lilla Chino, men absolut inte till vem som helst. Våran familj skulle hon kunna tänka sig att sälja till efterom hon vet att vi har bra kontakt med varandra plus att hon kan komma och hälsa på honom och vi henne. 

Mamma frågade vad jag tyckte om det här och jag stog och hoppade inne på CC Vest för jag tycker det är ett jättebra erbjudande. Jag har haft lite funderingar på hur det ska gå när jag flyttar hem och jag tror inte jag har hjärta att "ta" Pennie ifrån mamma och pappa. Delvis för att mamma och pappa uppskattar henne så mycket och dels för att hon har det jättebra där och det är verkligen det perfekta hemmet för henne. Hon är en speciell hund, hon är lite skygg och väldigt försiktig men det går så himla bra för henne hemma på Böngatan. 


Kärlek!!

Nu kan jag istället ta Chino och låta Pennie bo kvar. Mamma hade tänkt samma tanke, att Chino i sånna fall kunde flytta med mig till Sundsvall. Så sa vi och mamma ringde och pratade med Sussi om att vi gärna tar hem lillkillen på prov i påsk, när jag ska hem till Ljusdal. Vi vill att det ska fungera mellan honom och Pennsan eftersom att jag självklart är hundvakt åt henne om mammsen och pappsen ska bort och de kan vara hundvakt åt Chino när jag ska bort. 


Chino!

När jag köpte Pennie i november förra året så hade Sussi precis varit och hämtat Chino. Då var han en liten plutt. Nu är han 9 månader gammal och väger 2,1 kilo, alltså ungefär ett kilo mindre än både Pennie och Shira som båda ligger på maxvikt. Han är otroligt social och älskar uppmärksamhet och människor. Om det här nu fungerar så kommer det alltså att flytta in en liten chokladfärgad kille hos mig om 5 veckor. Jag håller på att längta ihjäl mig till påsken. =) =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0