The A Team

Ligger i sängen och lyssnar på musik...

Idag är jag sliten i kroppen efter gårdagens hårda träning. Planen var egentligen att köra ett spinningpass ikväll men mina vader protesterade kraftigt emot det. Istället blev det myskväll för fulla muggar. Nog för att jag älskar att ha många bollar i luften och att schemat är fullspäckat men av och till är det helt underbart att inte göra nåning alls. När jag vet att jag inte har något att stressa över så kan jag unna mig själv att slappna av och "bara vara". Oftast när jag hamnar i det här moduset så ligger jag och lyssnar på musik via YouTube. Jag startar ofta hos Tyler Ward eller Hanson och sen så klickar jag mig vidare med hjälp av förslagen på högersidan.

När jag spelat några av mina favoritlåtar så brukar jag chansa lite och klicka på okända låtar och artister som verkar lovande. Ibland också låtar jag hört förr men inte riktigt kommer ihåg hur de låter. En sån låt hamnade jag på ikväll och nu vet jag inte hur många gånger jag tryckt på "spela igen". Det är Alex G som gjort en cover på en sång som heter The A Team. Jag har hört den flera gånger förr men aldrig riktigt lyssnat på den. Skillnaden idag var att jag kände igen orginalartisten, Ed Sheeran. Förut har jag inte vetat vem han är men efter att han var med på nyhetsmorgon för några veckor sedan så har jag lyssnat lite på honom. Helt plötsligt insåg jag hur bra den här låten är! Sen att det är Tyler Ward som plinkar på pianot gör juh inte det hela sämre... ;)

The A Team - Ed Sheeran (Cover) - Alex G

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0