"Äggmackor"

Bröd (gluten) är något som min mage inte tycker nå vidare om...

Däremot tycker JAG väldigt mycket om just mackor. Mandelbrödet är ett superbra substitut, även Oopsies som görs på ägg och philadelphia fungerar utmärkt. Idag, här hemma hos mamma och pappa, så fanns ingen av dem till hands när jag var "macksugen".

Då kom jag på hur jag brukade göra för en par år sedan när jag uteslöt kolhydrater helt från min kost, jag använde ägg istället. Då brukade jag vändsteka många ägg och ha i en box i kylskåpet, kalla ägg med smör, ost, skinka och gurka på är supergott. Idag hade jag inte tid att vänta på att de skulle svalna i kylskåpet så jag slängde på kalkon och ost direkt i stekpannan så osten smälte. Väldigt gott!!


Jamjam!

När jag knäckte det första ägget så var det 2 gulor i det. Det händer inte varje dag så jag tyckte det var superskoj. När jag sedan skulle knäcka det andra ägget och det OCKSÅ hade 2 gulor så blev det väldigt komiskt. Hur stor är chansen på det?


2 äggulor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0