Äggrörelunch

Eftersom det inte blev ägg till frukost så tog jag det till lunch istället.

Äggröra med bresaola, isbergssallad och crème fraîche, det här är också ett recept som tar max 10 minuter att göra och är supergott. Just sallad på äggröra eller omelett tycker jag är superfräsht och gott.

Ca 418 kcal ger detta, varav 34g är fett, 25g protein och 2g kolhydrater. Just nu äter jag kolhydratfattigt och det enda jag egentligen ser till just nu är att jag håller mig under 40g kolhydrater per dag. När jag tränar hårt äter jag mer av dem men just nu är promenader och eventuellt nån löptur den enda träning jag får. Då överlever jag på så några och min fettförbränning optimeras, beach 2012 närmar sig med stormsteg för att säga det milt.. 

Jag använder mig av matdagboken.se för att räkna ut allt det här. Jag har förut använt mig av shapeupclub.se och diett.no plus några andra ointressanta, men tycker att den här är bäst och enklast.


Gott och mättande, precis som jag gillar det!


Vispa ihop 2 (eller fler) ägg, salt och peppar och stek i 1 msk smör (eller olja) under omrörning


Lägg upp på en tallrik och riv några skivor bresaola över


Hacka lite sallad och lägg på


Toppa med några klickar crème fraîche (eller kesella)


Kommentarer
Postat av: Nette

Nej jag har inte provat flatbröd. Heter det så eller? Måste kolla nästa gång jag handlar =) Ett tips när man gör äggröra är att ha i keso i äggsmeten, blir så krämigt och gott=)

2012-05-30 @ 17:57:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0