Detox

Jag har lurat med mig mamma på en detoxkur!

Det är väl egentligen den lättaste varianten man kan tänka sig. Vi får inte äta mjölprodukter, mjölkprodukter, socker eller rött kött. Dagen startas med citronvatten och en greendrink bestående av äppeljuice, vatten, citronjuice, vetegräs, linfröolja, valnötsolja och aloe vera. 


Det ser lite läskigt ut men smakar äppeljuice

Sen går vi förhoppningsvis ut på en morgonpromenad. Idag blåser det och är kallt så vi avvaktar lite. Pennie tycker det är skittråkigt att inte gå ut och gå. Vi leker lite kasta boll istället så är hon nöjd i en par minuter i alla fall.. ;) Till frukost igår åt vi smoothie gjord på sojamjölk, hallon, sojayoghurt, banan, torkade fikon, pumpakärnor, ägg och kanel. Till det delade vi på en apelsin och en halv grape. 

Till mellan mål blev det några nötter, ytterst få!

Lunchen blev en kycklingsallad gjord på isbergsallad, gurka, tomat, paprika, avocado och en kycklingröra med dijonnaise och liite sojayoghurt. Jättegott blev det! Till mellis delade jag och mamma på en apelsin. 

Middagen blev kokt fisk med räksås (sojayoghurt, lite majonnäs, dill, paprikapulver, lite salt och räkor) plus kokta och färska grönsaker! JAMJAMJAM!


Jag ÄLSKAR fisk!!

Innan det var dags att sova så delade vi även på ett päron som vi åt några valnötter till. Idag är jag inte ett dugg uppsvälld i magen och hela jag mår superbra. Efter EN dag. Nu ska jag ta och laga dagens frukost, smoothie idag igen! =)

Kommentarer
Postat av: mamma



Du är så duktigt på att laga goda rätter,den här dieten mår jag mycket bra av..inget ballongmage och så mår man väldigt bra.Tack min fina unge att mamma får vara med.....

2012-05-04 @ 09:00:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0