Pennie and me tonight

Mamma och pappa ska spendera helgen i Stockholm vilket betyder att jag är Pennievakt!


Idag har jag självstudiedag och planen är väl att jag ska plugga skallen av mig. Anatomi och fysiologi är intressant men svårt! Så nu idag och en par veckor framöver blir det hårdpluggning i stort sett varje dag om jag ska lyckas få in allt i skallen. Celler och vad som sker i kroppen, ben och muskelfästen, muskler, fiberriktningar och funktioner. Hjälp!!

Man blir studieskadad av det här ämnet också, i förrgår var jag och min klasskamrat Sandra på Birsta en sväng. Inne på HMs barnavdelning hittade vi en liten Benjamin och började på en gång peka ut sternum, clavicula, scapula, costa, spinalutskoll, patella och alla andra ben vi har lärt oss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0